KESAN KEGIATAN KOMUNIS DAN PENJENAYAH NEGARA SEANTARABANGSA
&#&#&#&#*#&#*#&#&#&#&*&*&*&*&*&*&&*&
1.Seseorang yang tidak sopan terhadap orang tua,saudara,jiran,mereka yang lebih tua dan ada gelaran panggilan semasa,pemimpin negara, negeri dan negara.&#&#&#&#*#&#*#&#&#&#&*&*&*&*&*&*&&*&
2.Ada pengenalan diri terhadap negara yang ada corak komunis pemberontak dan mencabuli kedaulatan negeri dan negara yang dia huni.
3.Tidak taat kepada negara di mana ia berada.
4.Cenderung memperkenalkan corak hidup negara asalusulnya.
5.Tidak akur kepada norma,peraturan,undang-undang dan keharmonian menyeluruh negara ia berada.
6.Penentang,radikal,bengis,tidak berdisiplin belajar sesuatu,ego sombong bodoh malang dan bolos mulutnya.
7.Sering mengugut pemimpin dan menolak tranformasi kemajuan idea baru yang hidup( perubahan pembaharuan pentadbiran,pengurusan politik,ekonomi,sosial dan pembangunan ilmu,minda fizikal dan generasi yang membina negara bangsa ).
8.Selalu memutarbelit fakta bila berada di pihak pembangkang atau isu penentangan regim komunis pelbagai nama komunis yang memihak kepada sekumpulan musuh negara dahulu dan semasa.
9.Minat dengan menghalalkan cara dan haknya seumpama menjatuhkan lawan dengan pilihan pengaruh dan warisan keturunan.
10.Minat merebut rumah Putrajaya dengan peluang dalam perkhidmatan awam dan saluran politik kotor yang ala Luncai .dengan mengejek kepala Sultan sama dengan datuknya dan kebas dengan pengalaman sejarah pertiwinya atau pertiwi negara ia berada di mana tempat ia mengadu untung.
11.Sekolah tidak dapat membentuk pembinaan pembangunan minda dan halatuju masa depannya dengan betul walaupun 11 tahun dalam persekolahan formal negara.
12.Disiplin dirinya cukup hanya untuk dirinya dan bukan lagi ada untuk teknologi agihan penerimaan,penyimpanan ilmu dan tidak peka dengan kesedaran penggunaan kesan ilmu keramat berbisa yang dipelajarinya dalam negara kita.
13.Pemikirannya di takuk lama dan tegar memahami erti usaha sedikit demi sedikit yang janjinya membawa berkat.
14.Jika ia seorang pelajar, umur otaknya aras Edo(otak budak 7 tahun ke bawah), bukan Ego(7 tahun ke atas) ke Super Ego(remaja,dewasa dan matang berfikir dalam bersumbang saran) sehinggalah kepada pengucapan bertatasusilanya yang tidak betul penggunaannya.
15.Jika ia masuk kelompok persorangan mahupun berkumpulan dalam bimbingan khas, ia tetap tidak dapat dipandu, dididik dan dibimbing kepekaan sedar empatinya.Psikologi dalam Bimbingan dan Kaunselingnya tidak mudah melepasi tahap kepotensian terbilang.Hanya sekejap sedar kemudian bolos luar sedar kembali.
16.Dyslexianya/Dylexsianya pada tahap pembelajaran sukar,parah dan membimbangkan arahtuju positif masa depannya yang mudah dibaca akhir nasib pencapaiannya.Tidak bawa buku, teks, buku nota atau latihan dan kadangkala tiada pen walaupun ada beg kosong yang dikapitnya.Selalu tutup buku dan tidak tahan sehingga masa habis oleh gurunya.Selalunya berlaku di kelas potensi akademik yang rendah atau hujung dalam kelas satu dan dua terendah.Di Sekolah Menengah...S,S dan S.. dari kelas Peralihan ke Tingkatan 5 masih dan sedang berlaku sekarang semoga kita mendapat sempatan,teladan dan pengajaran daripadanya.
17.Rahsia ini kita kongsi bersama diperhati seterusnya diatasi demi pendidikan asas nasional dan antarabangsa negara semasa.
No comments:
Post a Comment